Ducati streetfighter Motoroccasions

Mail alert instellen
Sorteer op:
9 resultaten

Een tweedehands Ducati Streetfighter kopen?

Onder de naam Ducati Streetfighter zijn drie modellen te vangen. De eerste is de Ducati Streetfighter 1100. Van dit model is tegelijkertijd een luxere versie op de markt geweest: de Streetfighter 1100S. Vanaf 2011 kwam Ducati met de Streetfighter 848, een middenklasse variant op de 1100.

Ducati Streetfighter 1100 (2009 – 2012)

Op basis van de 1099cc-V-twin-motor van de Ducati 1098 superbike ontwierp het Ducati designteam een naakte racemotor voor op de weg. De motor heeft rijeigenschappen die op het circuit niet zouden misstaan.
De motor weegt slechts 169 kilo en het sterke motorblok sleurt dit lichtgewicht moeiteloos naar hoogst illegale snelheden. De Brembo vierzuiger-remklauwen grijpen zich gretig vast in de enorme 330mm remschijven, wat met 155 pk aan boord een geruststellend gevoel geeft. Ook de vering sluit goed aan op de prestaties, zodat dit een perfecte motor is voor snelle, bochtige wegen. De vormgeving is typisch Ducati; het zwarte trellisframe staat een ongehinderd uitzicht op het prachtige motorblok toe. De dubbele uitlaatdempers zitten aan de rechterzijde boven elkaar gemonteerd.
De motor heeft een agressief-sportief uiterlijk, maar is desondanks comfortabel genoeg om heel Europa rond te rijden. Goed, je zit vol in de elementen, maar dat weet je als je een naakte motorfiets aanschaft. Op de Streetfighter 1100 is dat overigens geen straf.

Ducati Streetfighter 1100 S (2009 – 2012)

De 1100 S is vrijwel dezelfde motor, maar dan luxer uitgerust en toch twee kilo lichter. De prachtige Öhlins schokbrekers, de traction control en het bronskleurige frame maken van de S-versie een hebbeding. Omdat de standaardversie vrijwel net zo goed was, zorgde de veel hogere prijs van de 1100S ervoor dat de meeste rijders die laatste vermeden. Nu hij alleen nog maar tweedehands te koop is, wordt hij het overwegen waard. Dan moet je natuurlijk wel een schadevrij en goed onderhouden exemplaar vinden.

Ducati Streetfighter 848 (2011 – 2015)

Waarom zou Ducati de Streetfighter ook uitbrengen met een kleinere motor? Dat is duidelijk: deze iets kleinere broer lijkt een nog betere balans te hebben gevonden tussen vermogen en hanteerbaarheid. Hij is compleet genoeg, met extra’s als de achtvoudig instelbare traction control, radiale Brembo remklauwen en een volledig instelbare Marzocchi USD-voorvork en Sachs achtervering. Zo’n lijstje schreeuwt ‘sportief’ en dat is hij zeker.
De 849 cc van de Testastretta met desmodromische klepbediening zorgen voor 132 pk. Hoewel dat in combinatie met de 199 rijklare kilo’s geen formule 1-waarden zijn, levert de Benjamin uit deze familie zeker ook sportieve prestaties. Het meest indrukwekkende is dat de motor prettig soepel bereden kan worden, maar ook als een doldrieste wheelie-kampioen. De vermogensafgifte is daarbij zo gelijkmatig dat hij bijna traag aanvoelt. De werkelijkheid op de teller is echter heel anders. Deze motor is gemaakt voor scherpe bochten, lange rechte stukken en laat remmen. We zien dat vaker bij Ducati’s en deze drie Streetfighters zijn geen uitzondering.

Ducati Streetfighter alternatieven

Hoewel er voor sommige mensen geen alternatief is voor een Ducati, kunnen we ons voorstellen dat je toch even wilt vergelijken met hun soortgenoten van andere fabrikanten. Dan kun je in dit geval niet om Triumph heen. De Speedtriple 1050 is een fabrieksmodel streetfighter met een eigen schare fans. Andere concurrentie uit Europa vind je bijvoorbeeld in de Aprilia Tuono, MV Agusta Brutale en de KTM Super Duke. Vanuit Japan komen de Kawasaki Z900 en de Honda CB1000R aardig in de buurt, net als de Yamaha FZ1. De keus wordt er dus niet gemakkelijker op, maar op Gashendel.nl kun je ze in ieder geval wel gemakkelijk vinden.

Let op! Dit is de testomgeving van Gashendel.nl. Je instellingen kunnen verloren gaan.