Ducati Motoroccasions

Mail alert instellen
Sorteer op:
533 resultaten

Tweedehands Ducati kopen

Vandaag de dag is Ducati een van de meest tot de verbeelding sprekende motormerken. Motoren van dit Italiaanse bedrijf zijn erg krachtig, hebben een uitstekende performance en een heel karakteristiek uiterlijk. Daarnaast is het geluid van een Ducati ronduit uniek. Al deze zaken maken dat Ducati-motorfietsen ook als occasion erg populair zijn. Zo worden de Ducati SCRAMBLER, de 959 PANIGALE en de Multistrada 1200 Enduro bijvoorbeeld vrij vaak tweedehands aangeboden.

Ducati-motorfietsen

Je kunt de motoren van dit Italiaanse merk zowel nieuw als tweedehands kopen. Nieuw kopen is voor veel mensen helaas te duur. Maar dan is een Ducati-occasion, zoals je hier op Gashendel.nl kunt vinden, echt ideaal. Deze motoren rijden nog geweldig en zien er goed uit. Veel tweedehands Ducati-motoren zijn niet meer helemaal origineel. Vaak vervangen eigenaren een aantal onderdelen. Dat doen ze niet alleen als ze versleten zijn, maar ook vaak omdat ze hun Ducati-motor nóg mooier willen maken. Gelukkig vind je op Gashendel.nl vooral gebruikte Ducati-motorfietsen die goed zijn onderhouden zodat je niet erg hoeft te twijfelen over de betrouwbaarheid. Kun je geen geschikte tweedehands Ducati-motor vinden? Kijk dan naar occasions van merken als BMW, Buell en Yamaha.

Specifieke kenmerken van een Ducati-motor

Waar herken je een Ducati-motorfiets aan en wat maakt deze uniek? Deze motorfietsen zijn in eerste instantie te herkennen aan hun sportieve eencilindermotoren en de "V-twin en L-twin" tweecilindermotoren. In de racewereld zijn de Ducati-motoren erg geliefd vanwege hun hoge snelheid. De goede wegligging en aangename rijhouding dragen ook bij aan de populariteit. Het unieke en brute geluid van deze Italiaanse motorfietsen is haast legendarisch te noemen. Daarnaast staan de ontwerpers van Ducati, zoals de legendarische Miguel Angel Galluzzi, bekend vanwege hun innovatie en unieke designs.

Van radio-onderdelen naar motorfietsen

Het bedrijf Ducati begon als producent van radiobuizen en andere radio-onderdelen. Na de Tweede Wereldoorlog ging het bedrijf ook motoren ontwerpen en maken. Aan het begin van jaren '50 kwam de 'Cuccilio' op de markt. Deze motorfiets werd later de '55M' genoemd en was een ware hit.

In hetzelfde decennium vonden er grote veranderingen plaats op het gebied van motoren. Consumenten wilden steeds grotere motoren in plaats van de lichtgewichte modellen van voorgaande jaren. Het management van Ducati besloot mee te gaan in deze verandering en kwam in 1952 met de 'Cruiser' scooter. De verkoop van deze scooter viel echter nogal tegen.

De snelle Mach 1 en Scrambler-modellen

Vanaf 1960 ging het hard met Ducati. Zo had het Italiaanse bedrijf met de 'Mach 1' een primeur. Dit was in die tijd namelijk de snelste motor voor op de openbare weg. Deze motorfiets werd dan ook erg populair. Naast het feit dat deze snel was, was deze toch vrij gemakkelijk te besturen. Daarnaast had de Mach 1 ook nog eens een stoer uiterlijk. Ook introduceerde Ducati de Scrambler-serie. Deze serie eencilindermotoren bestond uit verschillende modellen en was populair over heel de wereld. In 2015 werd deze serie bovendien opnieuw gelanceerd. Ook de nieuwe Scrambler motoren zijn snel en stoer, en liggen goed op de weg. Uiteraard kun je ook een aantal jong gebruikte Ducati SCRAMBLER-motorfietsen op Gashendel.nl vinden.

Ducati V-twin-motorblok


Door de jaren heen bleef Ducati snelle, stoere en bovenal populaire motorfietsen produceren. Het bedrijf werd ook steeds populairder buiten Europa. In de jaren '70 begon het bedrijf met het produceren van motorfietsen met de karakteristieke "V-twin" tweecilindermotor. Voorbeelden hiervan zijn de 750 Imola Desmo en de 860 GT en GTS.

De 851, 916 en de innovatieve Paso

Vanaf 1980 introduceerde het legendarische Italiaanse bedrijf steeds meer soorten motorfietsen. De basis hiervan vormde de hiervoor genoemde 'V-twin'-motor. Met het unieke, futuristische design van de Ducati PASO had het merk weer een primeur. Naast veel fans had deze motor ook veel conservatieve tegenstanders. Desondanks werd het design 'gekopieerd' door een aantal andere merken. Zo vormde de Paso min of meer weer de basis voor een nieuwe generatie motoren.

Monster

Na de jaren 80 kwam de Italiaanse motorfabrikant met zijn eigen 'naked bike': de Ducati Monster. Ook nu is dit verreweg de meest populaire Ducati-motorfiets. Sinds de introductie in 1993 is deze motor veel veranderd. Er zijn aanpassingen gemaakt aan de vormgeving van de motor maar ook de performance is gaandeweg verbeterd.

Moderne Ducati-modellen

Tegenwoordig heeft het merk maar liefst zeven aparte motorseries. Hieronder bevinden zich onder andere de eerdergenoemde Scrambler en Monster. De andere modellen werden pas vanaf 2000 geïntroduceerd en zijn de Multistrada, Diavel, Superbike, Supermotor en Hypermotard. De Multistrada is bedoeld als sportieve toermotor. Deze heeft een goede wegligging en een comfortabele rijhouding. De Diavel is het enige cruisermodel van Ducati. Net als de oudere Paso valt ook de Diavel op vanwege het unieke, futuristische uiterlijk. De Superbike, Supermotor en Hypermotard zijn meer ontworpen voor snelheid. Deze motoren zijn erg krachtig en snel. Ook klinken ze ronduit geweldig.

Populaire merken


Honda
Kawasaki
Honda
Harley-davidson
BMW

Let op! Dit is de testomgeving van Gashendel.nl. Je instellingen kunnen verloren gaan.